Na skraju gromady galaktyk Abell 347 znajduje się ogromna eliptyczna galaktyka, w której zachodzi fascynujące przedstawienie. Oznaczona jako UGC 01841, jest ona źródłem dwóch wielkich dżetów znanych jako radiożródło 3C 66B. Na obrazach optycznych o dużej rozdzielczości wyglądają one jak poskręcany drut. Aby wyjaśnić powstanie tej niezwykłej struktury, teoretycy postulowali, że w centrum galaktyki znajduje się podwójna supermasywna czarna dziura, której składniki obiegają środek masy, lecz tylko jedna z nich jest miejscem powstawania dżetów radiowych. Najnowsze obrazy w promieniowaniu radiowych potwierdzają, że centrum UGC 01841 jest domem dwóch czarnych dziur.

Galaktyki eliptyczne powstają najprawdopodobniej w wyniku zderzenia dwóch lub więcej mniejszych obiektów. Jeśli łączące się składniki posiadały czarne dziury, nowo powstała galaktyka eliptyczna powinna (przynajmniej przez jakiś czas) posiadać kilka czarnych dziur. Poruszają się one w kierunku nowo utworzonego obiektu i obiegają się nawzajem aż ostatecznie łączą się w jeden obiekt – jeszcze większą supermasywną czarną dziurę. Mimo, że teoria wygląda na prostą, udowodnienie jej prawdziwości było wielkim wyzwaniem.

UGC 01841 znajduje się 270 milionów lat świetlnych od nas. Z tej odległości odległość kątowa obu czarnych dziur powinna wynosić około 100 mikrosekund kątowych. Aby je rozróżnić, teleskop musiałby mieć niesamowitą rozdzielczość. Aby ją osiągnąć, astronomowie użyli Very Long Baseline Array i rejestrowali promieniowanie za pomocą kilku radioteleskopów rozłożonych w całych Stanach Zjednoczonych.

Radiodżety 3C 66B w eliptycznej galaktyce UGC 01841 pokazano w kolorze czerwonym. Kolor niebieski odpowiada innym galaktykom w gromadzie Abell 347.

Grupa obserwatorów kierowana przez Hiroshi Sudou w Uniwersytetu Tohoku w Japonii przeprowadziła 6 obserwacji 3C 66B w okresie od 13 marca 2001 roku do 14 czerwca roku następnego. Nie byli w stanie przyjrzeć się dokładnie jądru galaktyki, ale dostrzegli eliptyczny ruch układu podwójnego supermasywnych czarnych dziur. Ich okres obiegu wynosi około roku.

W pracy opublikowanej w Science Sudou i jego grupa przypuszczają, że mniejsza z czarnych dziur emituje obserwowane dżety. Ich wzajemny ruch powoduje powstanie zakręconych struktur w radiowych obrazach dżetów.

Zagięcie dżetów radiowych w 3C 66B jest najprawdopodobniej spowodowane przez oddziaływanie z gazem otaczającym gromadę galaktyk oraz ruch własny galaktyki, z której pochodzą dżety.

Układ podwójny w przyszłości połączy się w jedną supermasywną czarną dziurę. Czas pozostały do połączenia zależy od ich mas i względnej odległości. Wstępne szacowania podają przedział od 5 lat do tysięcy lat.