To już ostatnie dni pierwszego z tegorocznych naukowych obozów Klubu Astronomicznego Almukantarat w Załęczu Wielkim. Dla uczestników – w większości absolwentów gimnazjów – było to pierwsze spotkanie z Klubem. Natomiast już w najbliższą niedzielę do Załęcza przyjadą uczestnicy kolejnego obozu – licealiści, którzy przygodę z Almukantaratem rozpoczęli w poprzednich latach.

Planetarium Śląskie 2007

Uczestnicy i kadra obozu Almukantaratu 2007 dla młodszych przed budynkiem Planetarium Śląskiego.

Podczas kończącego się obozu uczestnicy dowiedzieli się zarówno o teorii astronomii, jak i o technikach prowadzenia obserwacji, a także poszerzyli swoją wiedzę z matematyki, fizyki i informatyki. Odbyło się kilka gier terenowych oraz piesza wycieczka do rezerwatu jaskiń „Węże”. W środę natomiast odwiedzili Planetarium i Obserwatorium Astronomiczne im. Mikołaja Kopernika w Chorzowie. Uczestnicy poznali tam pana Marka Szczepańskiego – inicjatora powstania Klubu jeszcze w latach siedemdziesiątych. Uczestniczyli także w specjalnie dla nich przygotowanym seansie w planetarium.

Droga do rezerwatu Węże

Uczestnicy obozu astronomicznego Klubu Almukantarat w drodze do rezerwatu jaskiń „Węże”.

Jaskinia Za Kratą

Wnętrze Jaskini Za Kratą w obiektywie komendanta obozu astronomicznego 2007 dla młodszych.

W najbliższy weekend nastąpi wymiana kadry, a potem rozpocznie sie obóz dla licealistów. Weźmie w nim udział rekordowo ponad 50 uczestników! W programie jak zwykle wiele atrakcji – zajęcia z przedmiotów ścisłych, wędrówki po lesie, gry terenowe, tradycyjne ogniska, obserwacje… Trzymajmy kciuki za pogodę!

Korona Północna - 2007

Korona Północna. Zdjęcie wykonane w sierpniu 2007 w Załęczu Wielkim przez Wojciecha Warkockiego.

Lutnia - 2007

Lutnia. Zdjęcie wykonane w sierpniu 2007 w Załęczu Wielkim przez Wojciecha Warkockiego.

Małgorzata Karaś