Entuzjaści Marsa z całego świata mogą uczestniczyć w podróży na Marsa poprzez wysłanie swoich imion na pokładzie NASA InSight Mars Lander, planowanego na przyszły rok.

Zgłoszenia będą przyjmowane do 8 września tego roku. Aby wysłać swoje imię i nazwisko na Marsa, przejdź do: http://go.usa.gov/3Aj3G

InSight wystartuje z Vandenberg Air Force Race w Kalifornii w marcu 2016 roku i wyląduje na Marsie 26 września 2016 roku. Jest to pierwsza misja przeznaczona do badania głębokiego wnętrza planety. Sonda umieści pierwszy sejsmograf bezpośrednio na powierzchni Marsa, aby zmierzyć marsjańskie wstrząsy i wykorzystać fale sejsmiczne, w celu uzyskania szczegółowych informacji o wnętrzu planety. InSight umieści również czujnik ciepła i wkopie się w powierzchnię Marsa głębiej niż poprzednie urządzenia na Czerwonej Planecie. Te i inne badania InSight poszerzą naszą wiedzę na temat powstawania i ewolucji wszystkich skalistych planet, w tym Ziemi.

W celu uzyskania dodatkowych informacji o misji InSight odwiedź stronę: http://www.nasa.gov/mission_pages/insight/main/index.html