Wczoraj, o godzinie 9:57 naszego czasu rosyjska rakieta Proton wyniosła na orbitę satelitę telekomunikacyjnego Amazonas. Satelita posłuży hiszpańsko- i portugalskojęzycznej ludności w obu Amerykach i nie tylko.

Moduł Bryza M dostarczył ważącego prawie pięć ton satelitę na geosynchroniczną orbitę transferową po 9 godzinach i 11 minutach lotu. Misja rozpoczęła się chwilę po północy startem rakiety Proton wraz z ładunkiem z kosmodromu Bajkonur w Kazachstanie.

Satelita ma samodzielnie przemieścić się na orbitę geostacjonarną oraz przejść podczas najbliższych tygodni serię testów. Docelowo znajdzie się na 61 stopniu długości geograficznej zachodniej, by skoncentrować się na Brazylii, dodatkowo pokrywając swym zasięgiem pozostałą część obu Ameryk oraz transatlantyckie linie do Europy i północnej Afryki.

Przy pomocy transponderów 51 C- oraz Ku-band satelita będzie transmitować programy radiowe i telewizyjne, zapewniać szerokopasmowe łącze internetowe oraz udostępniać firmom możliwość komunikacji.