Zdjęcie przedstawia dwie galaktyki w interakcji. Ta bogata w gwiazdy para obiektów, znana pod nazwą Arp 87, jest związana ze sobą grawitacyjnie.

Zdjęcie, wykonane przy pomocy teleskopu Hubble'a, odkrywa nowe szczegóły w strukturze tych dwóch galaktyk. Arp 87 został skatalogowany przez astronoma Haltona Arpa w połowie lat 60. XX wieku. Większa galaktyka po prawej stronie – NGC 3808 – jest galaktyką spiralną z jasnym pierścieniem obszaru gwiazdotwórczego i kilkoma widocznymi ramionami pyłowymi. Gwiazdy, gaz i pył wypływają z NGC 3808, formując ramię, które okręca się wokół galaktyki partnerki. Obiekt po lewej stronie – NGC 3808A – jest również galaktyką spiralną, widzianą od strony krawędzi.

Galaktyki interakcyjne wykazują wysoki współczynnik gwiazdotwórczy. Przemawiają za tym takie fakty jak: kolory światła gwiazd, intensywność emisji fal elektromagnetycznych gazu międzygwiezdnego, emisja promieni podczerwonych pyłu międzygwiezdnego. Arp 87 znajduje się w konstelacji Lwa, 300 mln lat świetlnych od Ziemi.

Andrzej Żukowski