Niedawno pisaliśmy o możliwości obserwacji przejścia planety przed gwiazdą XO-3 w gwiazdozbiorze Żyrafy. Osoby, które nie mają możliwości samodzielnej obserwacji zjawiska (a na razie nic nie wskazuje na to, aby pogoda w naszym kraju była wtedy dobra, więc również Ci, którzy mają odpowiedni sprzęt nic nie zobaczą przez niego) zapraszamy do obserwacji przez stronę internetową Bareket Observatory w Izraelu.

Obserwatorium Bareket zostało założone z myślą o popularyzacji astronomii wśród młodzieży i jutrzejsza akcja będzie już kolejnym przedsięwzięciem tego typu, po Obserwacje na żywo komety C/2007 N3 Lulin„>obserwacjach komety C/2007 N3 Lulin prawie dokładnie rok temu.

Obserwacje tego przejścia miały być przeprowadzone również w Obserwatorium w Merate (które z kolei jest obserwatorium służącym zawodowym astronomom), ale prognozy pogody dla tego miejsca są niekorzystne. Mimo to zapraszamy do zaglądania również tam, bo zawsze może się okazać, że tym razem chmury nie przyszły.

Natomiast w Izraelu szansa na dobrą pogodę jest znacznie większa i tam tranmisja powinna się odbyć bez zakłóceń.

Przypominamy, że zjawisko zaczyna się jutro około godziny 20:22 i potrwa do około 23:15 naszego czasu.

Zapraszamy do obserwacji!