16 maja o 14:56:28 naszego czasu z Przylądka Canaveral na Florydzie wystartował prom kosmiczny „Endeavour”. Po 130 sekundach odrzucone zostały silniki rakietowe na paliwo stałe. Silniki główne zasilane były z głównego zbiornika przez 8 minut 32 sekundy. 28 sekund później odrzucono opróżniony zbiornik.

Prom kosmiczny rozpoczął lot w kierunku Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Misją dowodzi Mark Kelly, pilotem jest Gregory Johnson, a załogę uzupełniają specjaliści misji: Edward Fincke, Gregory Chamitoff, Andrew Feustel i Roberto Vittori. Ostatni z kosmonautów jest Włochem, pozostali to Amerykanie.

Celem misji jest dostarczenie na Stację platformy ExPRESS Logistics Carrier (ELC), która zostanie zainstalowana na kratownicy konstukcyjnej P3.

Z naukowego punktu widzenia ważne jest transportowane na pokładzie „Endeavour” urządzenie Alpha Magnetic Spectrometer (AMS), które po zainstalowaniu na MSK badać będzie strumień naładowanych cząstek tworzących promieniowanie kosmiczne. Badania mają pomóc między innymi w odtwarzaniu wczesnych okresów istnienia Wszechświata i w ustaleniu własności ciemnej materii.

Misja STS-134. Wahadłowiec „Endeavour” rozpoczął swój ostatni lot i przebił warstwę chmur spowijających Przylądek Canaveral.

Misja STS-134. Start promu kosmicznego „Endeavour” oglądany z Przylądka Canaveral.

18 maja o 12:14 „Endeavour” połączyła się z Międzynarodową Stacją Kosmiczną.