Na Słońcu doszło do rozbłysków o średniej sile. Rozbłyski są potężnymi wybuchami promieniowania, które choć nie może przedostać się przez ziemską atmosferę, by fizycznie wpłynąć na ludzi. Mimo to, w momencie gdy jest wystarczająco silne, jest w stanie zakłócić np. sygnały komunikacyjne i GPS.

28 września 2015r., Solar Dynamics Observatory (SDO), należące do NASA, uchwyciło rozbłysk na Słońcu. Rozbłysk ten został sklasyfikowany jako rozbłysk M7,6. Zdjęcie wykonane zostało w dalekim nadfiolecie.

Rozbłyski klasy M są 1/10 rozmiaru najbardziej intensywnych rozbłysków klasy X. Numer w oznaczeniu dostarcza dodatkowych informacji o ich sile. Rozbłysk o oznaczeniu M2 jest dwa razy silniejszy od M1, a M3 trzy razy silniejszy od M1.

Aby dowiedzieć się więcej o wpływie rozbłysków słonecznych na Ziemię, można odwiedzić stronę Space Weather Prediction Center – portal pod patronatem NOAA (National Oceanic and Atmospheric Administration).

Obraz został wykonany 1 października 2015r. i jest efektem połączenia 3 ujęć wykonanych w świetle o trzech różnych długościach fali w dalekim nadfiolecie. Rozbłysk sklasyfikowano jako M5,5.

Zastępca redaktor naczelnej portalu astronomicznego AstroNET, związana z Klubem Astronomicznym "Almukantarat"