Od kilkunastu lat kolejne pokolenia młodych astronomów dzieliły się swoją pasją i wiedzą na łamach naszego portalu. Nasza historia sięga 2000 roku, kiedy to członkowie Klubu Astronomicznego „Almukantarat” postanowili rozszerzyć swoją działalność i stworzyli pierwszy polski portal astronomiczny. Autorami artykułów i twórcami strony byli członkowie klubu i uczestnicy obozów astronomicznych organizowanych przez Almukantarat. W tym roku na letni obóz pojadą uczniowie, którzy urodzili się w roku powstania naszego portalu więc spodziewamy się wielu młodych rekrutów w naszej redakcji.

Na Astronecie, od początku jego istnienia, powstdrawing.svgało blisko 8000 artykułów i odwiedziło go ponad 10,5 miliona internautów. Przez prawie 16 lat śledziliśmy najważniejsze wydarzenia ze świata astronomii i innych związanych z nią dziedzin nauki, relacjonowaliśmy najważniejsze misje kosmiczne i przybliżaliśmy naszym czytelnikom najświeższe odkrycia. We współtworzeniu naszego portalu wzięło udział kilkudziesięciu redaktorów, którzy właśnie tutaj zaczynali swoją karierę naukową, albo odkrywali i rozwijali swoją miłość do astronomii. Od samego początku był to portal tworzony z pasją przez ludzi, dla których astronomia stanowi niegasnące źródło niespodzianek i fascynującej wiedzy o otaczającym nas świecie.

Nowa odsłona naszego portalu powstała dzięki, co prawda niewielkiej, ale bardzo zaangażowanej i wytrwałej grupie ludzi, którzy zdecydowali się rozpocząć kolejny rozdział w historii naszego portalu na stałe zapisując się na jej kartach. Autorem strony jest Daniel Pęcak, przeniesienie bazy danych ze starego serwera zawdzięczamy Dominikowi Gronkiewiczowi, niezastąpionej pomocy technicznej udzielił nam Janek Kończak, natomiast konsultantką do spraw grafiki była Aleksandra Kaczmarek. Nie możemy również pominąć Zosi Kaczmarek i Julii Liszniańskiej, które wytrwale dostarczały nam niezbędnych materiałów i były niewyczerpaną skarbnicą pomysłów i cennych uwag.

Dziękuję bardzo Wam wszystkim za Waszą pracę i niegasnący zapał. Praca w gronie tak zaangażowanych, inspirujących i pełnych pasji ludzi była samą przyjemnością. Naszym czytelnikom życzę natomiast odkrywania piękna astronomii na nowo z każdym kolejnym artykułem oraz ciemnego nieba.

Ku chwale astronomii!