Astronomowie utworzyli bardzo szczegółowy obraz Mgławicy Krab w prawie całym zakresie widma fal elektromagnetycznych – od bardzo długich fal radiowych aż do bardzo krótkiego promieniowania X. Łącznie użyto aż pięciu różnych teleskopów, z których każdy prowadził obserwacje w innym zakresie spektrum.

W filmie został najpierw ukazany połączony obraz wszystkich pięciu teleskopów, a następnie po kolei każdego z osobna. Czerwony obraz radioteleskopu VLA przedstawia w jaki sposób „wiatr” cząsteczek pochodzący z centralnej gwiazdy neutronowej sprawia, że cała mgławica emituje fale radiowe. Na zółtym obrazie pochodzącym z teleskopu Spitzera uchwycony został pył, który absorbuje światło widzialne i nadfiolet, a następnie pozyskaną energię oddaje w postaci podczerwieni. Zielony obraz to zdjęcie teleskopu Hubble’a w świetle widzialnym, na którym można ujrzeć skomplikowane, nitkowate struktury mgławicy. Dwa ostatnie obrazy: niebieski w nadfiolecie z satelity XMM-Newton i fioletowy w promieniowaniu rentgenowskim (promieniowaniu X) z teleskopu Chandra pokazują energetyczną chmurę elektronów napędzaną przez gwałtownie rotującą gwiazdą neutronową – pulsara.

Obserwacje teleskopów VLA, Hubble’a i Chandra zostały wykonane w prawie tym samym czasie w listopadzie 2012 roku. Następnie zostały przeanalizowane przez zespół astronomów w celu poznania nowych detali obiektu. Bo choć wiemy o nim bardzo dużo, wciąż skrywa swoje tajemnice.

NASA, ESA, NRAO/AUI/NSF and G. Dubner (University of Buenos Aires)