Choć misja Cassiniego zazwyczaj kojarzona jest z NASA – amerykańską agencją kosmiczną, w rzeczywistości jest to przedsięwzięcie międzynarodowe. Do zrealizowania tego projektu przyczyniły się również Europejska Agencja Kosmiczna (ESA) oraz Włoska Agencja Kosmiczna (ASI). Swój udział mają tu także współpracownicy akademiccy oraz przedsiębiorcy. Taka współpraca umożliwiła pokrycie liczonych w miliardach dolarów kosztów oraz zrealizowanie przedsięwzięcia na tak dużą skalę.

Od fazy projektowania do chwili obecnej na sukces misji pracowały już tysiące ludzi. W czasie przebywania sondy w przestrzeni kosmicznej badania nad Saturnem, jego księżycami, pierścieniami i magnetosferą prowadziło około 260 naukowców z 17 krajów.

Spotkanie zespołu zajmującego się misją Cassini w 2017 roku. W tle widoczny jest pomniejszony model sondy

Na tej długiej liście zasług swoje miejsce ma również Polska. Specjaliści z Centrum Badań Kosmicznych PAN w Warszawie wzięli udział w konstrukcji instrumentów naukowych dla próbnika Huygens. Efektem ich pracy jest zarówno projekt jak i wykonanie czujnika do pomiaru temperatury i przewodnictwa cieplnego. Polacy zaprojektowali także układy elektroniki obsługujące czujniki, które posłużyły do badań właściwości fizycznych powierzchni Tytana. Układy te, według polskiego projektu, zbudowano w Anglii.

Katarzyna Mikulska