Międzynarodowy zespół uczonych odkrył cztery kolejne księżyce Saturna. Tym samym liczba naturalnych satelitów tej planety wzrosła do 28.

Po raz pierwszy nowe księżyce zaobserwowano 23 i 24 września przy pomocy 3,6-metrowego teleskopu Mauna Kea na Hawajach. Następne obserwacje przeprowadzone przez astronomów korzystających z 8-metrowego teleskopu Europejskiego Obserwatorium Południowego w Chile i 5-metrowego w obserwatorium na Mount Palomar w Kalifornii potwierdziły ich istnienie.

Saturn okazuje się rekordową planetą. Oprócz imponujących pierścieni ma też najwięcej naturalnych satelitów. Poprzedniego rekordzistę, Urana (21 znanych satelitów), zdetronizował już parę miesięcy temu. Dzięki ostatnim odkryciom międzynarodowej grupy obserwatorów pod przewodnictwem Bretta Gladmana, liczba jego księżyców wzrosła do 28, zaś liczba odkrytych przez grupę satelitów Saturna do 10 🙂

Nowym księżycom nadano tymczasowe nazwy S/2000 S 7 do S/2000 S 10. Są to bardzo słabo świecące obiekty (23 i 24 wielkość gwiazdowa), co oznacza, że ich średnica wynosi zaledwie kilka kilometrów.