Dziś w nocy (7/8 luty 2001) zgodnie z zapowiedziami z przylądka Canaveral na Florydzie wystartował prom Atlantis, mający na celu dostrczenie modułu Destiny do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej.

Pięciosobowa załoga powinna dotrzeć do ISS w piątek 9 lutego. Zaplanowane trzy spacery w przestrzeni kosmicznej powinny wystarczyć do zamontowania modułu laboratoryjnego. Odłączenie promu od stacji zaplnowane jest na 16 lutego, po czym po dwóch dniach (18 lutego) wahadłowiec powinien powrócić do Centrum Badań Kosmicznych im. Kennedy’ego.

Destiny to aluminiowy walec o średnicy 4,3 metra i długości 8,5 metra składający się z trzech cylindrycznych częsci. Jego masa wynosi 16 ton, a okno ma średnicę zaledwie pół metra. Ten laboratoryjny moduł stacji pozwoli naukowcom przeprowadzać doświadczenia w stanie nieważkości z dziedziny mikrograwitacji, geofizyki, biologii i materiałoznawstwa. Ale jest to również bardzo ważny moduł, gdyż znajdują się w nim systemy kontroli lotu. Ma ona także zapewniać energię całej stacji, chłodzić wodę, oczyszczać powietrze i kontrolować jego temperaturę i wilgotność.

Gabriel Pietrzkowski