Rosyjski zespół muzyki pop Na-Na obecnie przechodzi w Gwiezdnym Miasteczku pod Moskwą testy i badania lekarskie, aby przygotować jednego członka zespołu do lotu rakietą nośną Sojuz na ISS.

Każdy może kandydować i przejść trening kosmonautyczny w Gwiezdnym Miasteczku powiedział Konstantin Krejdenko, pracownik serwisu prasowego Rosawiakosmos (Rosyjska Agencja Kosmiczna). Nie znaczy to jednak, że dana osoba poleci w kosmos. Jakakolwiek misja kosmiczna musi być zatwierdzona przez kolegium Rosawiakosmos. Jak dotąd, Na-Na nie złożyła oficjalnego podania o lot kosmiczny.

Lider grupy – Alibasow odmówił wszelkich komentarzy na temat planowanej kosmicznej podróży.

Przypomnijmy, że kalifornijski milioner Denis Tito zapłacił 20 milionów dolarów za podróż statkiem Sojuz na Międzynarodową Stację Kosmiczną (ISS) w kwietniu. NASA nie była przychylna podróży, ponieważ Tito nie przygotowywał się pod okiem amerykańskich specjalistów. Amerykańska Agencja Kosmiczna w końcu zgodziła się na podróż, kiedy magnat finansowy podpisał zgodę na pokrycie kosztów wszelkich zniszczeń, jakie ewentualnie spowodowałby na stacji.