Oficjalni przestawiciele Questar Corporation z New Hope w stanie Pensylwania, poinformowali o sprzedaży swojej firmy spółce National Engineering and Manufacturing Co. (NEMCO).

NEMCO to firma z sektora lotniczo-kosmicznego z siedzibą w Keystone State. Prezesem i Dyrektorem Wykonawczym Questar Corporation zostanie właściciel NEMCO Donald Bandurick, a dotychczasowy Prezes Douglas Knight Sr. będzie pełnił funkcję Głównego Konsultanta do spraw Badań i Rozwoju.

W środowisku astronomów amatorów Questar jest synonimem wysokiej jakości teleskopów systemu Maksutowa. Najsłynniejszy z nich, to bardzo łatwy w transporcie Questar Standard, wyposażony w lustro o średnicy 9 cm. Utrzymuje on się ciągle na rynku od 50 lat. Mniej wiadomo natomiast o tym, że Questar produkuje swoje instrumenty również w wersjach o podwyższonej trwałości do zasosowań militarnych i przemysłowych.

Czy kupno przez NEMCO jest sygnalizuje koniec produkcji tego klasycznego teleskopu? Wręcz przeciwnie: „Nie szans na to, że Questar kiedykolwiek wypadnie z teleskopowego biznesu” – mówi Bandurick. „Przejęcie spowoduje rozszerzenie linii produktów astronomicznych. Wprowadzimy z powrotem na rynek ulepszone wersje niektórych starszych modeli teleskopów takich jak 12-to calowe (30 cm), ulepszymy i unowocześnimy modele z lustrami o średnicach 3,5 cali (9 cm) i 7-miu cali (18 cm)„. Bandurick dodaje też, że firma planuje opracowanie i wprowadzenie na rynek nowych produktów, łącznie ze spektrometrem słonecznym i osprzętem fotograficznym.