Magazyn Sky & Telescope został wprost zalany listami od astronomów z całego globu wyrażającymi współczucie i słowa otuchy dla rodzin, które straciły swoich ukochanych w atakach terrorystycznych 11 wrzesnia 2001. Część z tych listów redakcja zdecydowała się zaprezentować na łamach magazynu. My także sądzimy, że warto te słowa opublikować.

Proszę przyjąć nasze głębokie współczucie w związku z katastrofą. To szokujące wydarzenie wprowadziło smutek do naszych serc” – Babak A. Tafreshi, Redaktor „Nojum”, irańskiego czasopisma astronomicznego.

Jest mi niezmiernie przykro z powodu tragedii. Modlimy się za Wasz kraj” – Edgar Castro z Gwatemali.

Wiadomości zaszokowały mnie. To tragedia dla Ludzkości. Najgłębsze kondolencje dla Amerykanów. Dla naszych dzieci musimy zbudować lepszą przyszłość bez terroru” – Zachos Georgios z Grecji.

Tu, we Francji i wszystkich krajach Europy, głęboko przeżywamy te czarne godziny. Tu, w Paryżu wszyscy czujemy się Amerykanami” – Serge Brunier z Francji.

Nasze myśli są z rodzinami i tymi ukochanymi osobami, które straciły życie. Stany Zjednoczone Ameryki i Zjednoczone Królestwo łączą się w smutku – zjednoczone i zjednoczone będą trwać” – Andrew Lound, Koordynator Regionalny The Planetary Society w Wielkiej Brytanii.

Wszyscy w Manchesterskim Towarzystwie Astronomicznym (Manchester Astronomical Society) kierujemy swoje myśli do wszystkich astronomów w Ameryce i do jej obywateli. Podczas bombardowania Manchesteru w czasie II Wojny Światowej naszym mottem było: Post Tenebras Lux (po ciemności nadejdzie światło)” – Kevin J. Kilburn, Sekretarz Manchester Astronomical Society w Wielkiej Brytanii.

Rozmiar tragedii niewinnych osób szokuje także redakcję AstroNETu, łączymy się w bólu z rodzinami ofiar i mamy nadzieję, że uda się opanować nienawiść i budzący się konflikt, Pragniemy by winni zamachu zostali osądzeni i ukarani, oraz by nigdy więcej niewinni ludzie nie musieli tak cierpieć.