Kanadyjski Minister Przemysłu odpowiedzialny za Kanadyjską Agencję Kosmiczną (CSA) ogłosił mianowanie dr Marca Garneau jej nowym prezesem.

Marc Garneau, który obejmie stanowisko 22 listopada tego roku, był kapitanem kanadyjskiej marynarki, później wstąpił w szeregi astronautów. Uczestniczył w trzech misjach kosmicznych, posiada duże doświadczenie.

Kanadyjczycy są dumni ze swojej agencji kosmicznej i jej udziału w badaniach kosmosu, m.in. w budowie Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Wierzą, że aplikacja dr Garneau pozwoli kontynuować wzmacnianie pozycji Kanady w eksploracji wszechświata.

Utworzona w 1989 roku CSA, z siedzibą w Saint Hubert w prowincji Quebec, koordynuje kanadyjski program kosmiczny. Wspierając przemysł kosmiczny przyczynia się do rozoju wiedzy, nauki i technologii, podnosi rangę Kanady w świecie. Połowa kanadyjskiego produktu krajowego brutto pochodzi z sektorów usługowych, intensywnie wykorzystujących wiedzę, stąd kluczowa rola programu. Bazuje on na współpracy z potencjalnymi partnerami w takich dzidzinach jak: środowisko, astronautyka, komunikacja satelitarna, przemysł i technologie kosmiczne. Daje to szansę na dalszy rozwój tych sektorów co wiąże się z korzyściami dla całego kraju.