Zdaniem brytyjskiego fizyka Stephena Hawkinga, autora słynnej „Krótkiej historii czasu”, ludzkość nie dotrwa do następnego tysiąclecia, jeśli nie założy kolonii w kosmosie.

Naukowiec wyraził we wtorek (16 października 2001) na łamach „Daily Telegraph” obawę, że człowiekowi uda się – rozmyślnie lub przypadkiem – stworzyć wirusa, który położy kres istnieniu naszego gatunku.

Chociaż 11 września był straszny, nie stanowił takiego zagrożenia dla gatunku ludzkiego, jak na przykład broń jądrowa. Ale na dłuższą metę bardziej niepokoi mnie biologia. Produkcja broni jądrowej wymaga wielkich obiektów, natomiast inżynieria genetyczna może się odbywać w małym laboratorium. Nie da się kontrolować każdego laboratorium na świecie” – ostrzegł Hawking.

Nie wierzę, że ludzkość przetrwa następne tysiąc lat, jeśli nie udamy się w kosmos. Wydarza się zbyt wiele wypadków, które zagrażają życiu na jednej planecie” – twierdzi naukowiec.

1. Michal M

Pozwolę sobie nie zgodzić się z Hawkingiem — Dokładnie to samo mówili futuryści 20 lat temu: że nie dotrwamy do końca tysiąclecia (tego które właśnie się skończyło 🙂

Wybieganie w przyszłość na 1000 lat jest bardzo ryzykowne. Świat zmienił się w ciagu ostatnich 20 lat w sposób niewyobrażalny i zastanawianie się jakie zagrożenia zdarzą się w ciagu następnego tysiąca jest wróżeniem z fuzów.

W tym czasie zmieni się nasz sposób patrzenia na innych ludzi, może będziemy dla siebie bardziej tolerancyjni… a może wymyślimy taka broń, która pozwoli nam się zniszczyć nawet jeśli część z nas nawieje wcześniej w Kosmos co sugeruje Hawking.

1. krzysztof ( torcik)