Prawdopodobnie w okresie świąt Bożego Narodzenia będziemy mieli możliwość zaobserwowania gołym okiem komety.

Kometa została odkryta 3 miesiące temu. Zbliża się ona do Słońca. Jeśli potwierdzą się obliczenia naukowców powinna się ona stać najjaśniejszą kometą od czasu pamiętnej komety Hale-Bopp.

Odkrycia dokonali członkowie zespołu pracującego w Lincoln Laboratory Near-Earth Asteroid Research project (LINEAR). Po zidentyfikowaniu jej jako komety otrzymała ona nazwę 2000 WM1. Nazywa się ją również LINEAR ale należy odróżniać ją od podobnie nazywanej komety 1999 S4, którą obserwowano w 2000 roku i u której zaobserwowano spektakularny rozpad.

Komety są dosyć kapryśnymi obiektami. Często trudno przewidzieć ich jasność, często płatają figle gwałtownie zwiększając jasność lub stając się dużo słabsze niż przypuszczano. W przypadku komety 2000 WM1 szacuje się, że jej jasność pod koniec roku powinna wynosić około 4 wielkości gwiazdowych (jasności gwiazd widocznych gołym okiem zmieniają się od -1 do 6 wielkości gwiazdowej przy czym im mniejsza liczba tym gwiazda jaśniejsza).

Kometa 2000 WM1 ma prawdopodobnie otwartą orbitę. Oznacza to, że tegoroczny przelot w pobliżu Słońca będzie jej pierwszym i ostatnim przejściem przez Układ Słoneczny.