Zaledwie 4 godziny po lądowaniu Columbii, inny prom kosmiczny – Atlantis opuścił Vehicle Assembly Building (budynek, w którym został połączony ze zbiornikiem paliwa i silnikami na paliwo stałe) i rozpoczął podróż na stanowisko startowe 39B.

Promy kosmiczne są przewożone na szczycie ogromnej, ruchomej platformy z prędkością niecałych dwóch kilometrów na godzinę. Atlantis miał do pokonania około 7 kilometrów.

Przetaczanie promu kosmicznego Atlantis z Vehicle Assembly Building na stanowisko startowe 39B. Początek misji STS-110 w kierunku Międzynarodowej Stacji Kosmicznej – 4 kwietnia 2002 roku.

Atlantis wyruszy w Kosmos 4 kwietnia bieżącego roku. Celem misji (oznaczonej jako STS-110) będzie instalacja na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej kratownicy, używanej do mocowania urządzeń zasilających i chłodzących przyszłe laboratoria naukowe, które będą zbudowane na Stacji.

Przetaczanie promu kosmicznego Atlantis z Vehicle Assembly Building (VAB) na stanowisko startowe 39B. Początek misji STS-110 w kierunku Międzynarodowej Stacji Kosmicznej – 4 kwietnia 2002 roku. Stanowisko startowe widoczne jest na zdjęciu po lewej stronie na dalekim planie. Jest ono odległe od VAB o około 7 kilometrów.

W czasie zaplanowanej na 9 dni misji astronauci przeprowadzą 4 spacery kosmiczne.