Nadarza się okazja do obserwacji planetoidy Pallas. Można ją zobaczyć na wieczornym niebie w gwiazdozbiorze Delfina. Znalezienie tego ciała niebieskiego ułatwiają załączone mapki.

Orbita Pallas jest mocno nachylona do płaszczyzny ekliptyki (35 stopni). Dlatego też bywa ona widoczna daleko od niej. Tak właśnie jest obecnie.

Mapa gwiazdozbioru Delfina. Jest to niewielki, lecz bardzo charakterystyczny układ gwiazd widoczny latem na naszym niebie.

Jasność tego obiektu wynosi obecnie około 9,5 magnitudo, czyli jest ona widoczna przez niewielkie teleskopy. Ułatwieniem w obserwacjach jest fakt, że gwiazdozbiór Delfina świeci stosunkowo wysoko ponad południowym horyzontem oraz to, że Księżyc znajduje się w nowiu.

Gwiazdozbiór Delfina jest bardzo charakterystycznym układem gwiazd i powinien być znany każdemu miłośnikowi astronomii (jeśli tak nie jest, to przyszedł czas na odrobienie zaległości 🙂

Planetoida ma średnicę około 550 kilometrów. Była drugą odkrytą planetoidą (28 marca 1802 roku zauważył ją Heinrich Wilhelm Olbers). Obiega Słońce raz na 4,61 roku.