Podczas gdy na orbicie załoga piąta powoli zaczyna się pakować, na Ziemi do czteromiesięcznego pobytu na ISS przygotowuje się już szósta załoga, która ma zamieszkać w Międzynarodowej Stacji Kosmicznej ISS.

Dowódcą szóstej stałej załogi jest Kenneth D. Bowersox z NASA, pilot marynarki wojennej, urodzony w 1956 roku. W 1987 został przyjęty do korpusu astronautów NASA. Odbył już cztery loty w Kosmos. Był pilotem podczas lotu STS-50 (pierwszy lot amerykańskiego Laboratorium Nieważkościowego) i STS-61 (pierwsza naprawa Teleskopu Hubble’a). Dowodził lotami STS-73 (drugi lot Laboratorium Nieważkościowego) i STS-82 (druga naprawa i konserwacja Teleskopu Hubble’a)

Ken Bowersox jest dowódcą szóstej stałej załogi ISS

Inżynierem pokładowym jest Nikołaj Michaiłowicz Budarin, kosmonauta Rosawiakosmosu od 1989 roku. Ma on 49 lat. Odbył jak dotąd dwa loty na rosyjską stację orbitalną Mir wchodząc w skład 19-tej i 25-tej stałej załogi stacji.

Nikołaj Budarin jest inżynierem pokładowym szóstej stałej załogi ISS

Trzecim członkiem załogi jest Donald Pettit, który pierwotnie był w załodze rezerwowej, jednak z powodów zdrowotnych musiał zastąpić Donalda Thomasa. Pettit będzie pełnił funkcję inżyniera pokładowego oraz oficera naukowego NASA. Sam astronauta ma doktorat z inżynierii chemicznej. Na astronautę został wybrany w 1996 roku. Będzie to dla niego pierwszy lot.

Donald Pettit – inżynier lotu, członek Załogi Szóstej Międzynarodowej Stacji Kosmicznej.

Załoga szósta zostanie przywieziona na ISS w najbliższej misji wahadłowca Endeavour STS-113. Podczas tej misji zostanie na ISS także zainstalowany najnowszy element kratownicy konstrukcyjnej ITS P1. Można powiedzieć, że na stacji zostanie wywieszona tabliczka „Nie przeszkadzać”, ponieważ jedynym gościem, który odwiedzi szóstą załogę, będzie statek towarowy Progress. Planowany jest też jeden spacer kosmiczny, który ma być przeprowadzony przez Bowersoxa i Budarina. Podczas jego trwania Pettit będzie sterował kanadyjskim wysięgnikiem Canadarm2. Załoga wróci na Ziemię w marcu 2003 roku wahadłowcem Atlantis podczas misji STS-114.

Spis i opis wszystkich eksperymentów szóstej załogi znajduje się tutaj.

Michał Moroz