Ciekawym obiektem do obserwowania na styczniowym niebie jest kometa C/2002 T7 (LINEAR) odkryta 14 października 2002 roku przez automatyczny teleskop Lincoln Laboratory Near-Earth Asteroid Research.

Komety to pozostałości po okresie powstawania Układu Słonecznego, które miało miejsce około 4,5 miliarda lat temu. W obiektach tych wciąż znajdują się cząsteczki, które tworzyły protoplanetarny kokon.

Jeśli C/2002 T7 będzie jaśnieć tak jak dotąd, powinna osiągnąć nawet 8 lub 7 wielkość gwiazdową i być dostrzegalną już przez niewielkie teleskopy. W tej chwili kometa znajduje się w Andromedzie, zmierza ku Pegazowi i jest widoczna na wieczornym niebie. Dołączona mapka może ułatwić odnalezienie.

Życzymy udanych obserwacji i prosimy o nie mylenie komety z galaktykami M31 i M33 w Andromedzie i Trójkącie!