O 12:58 czasu polskiego z kosmodromu Bajkonur wystrzelona została rakieta Sojuz ze statkiem towarowym Progress M1-11, który w sobotę dostarczy na Międzynarodową Stację Kosmiczną ponad 2 tony ładunku.

Progress osiągnął orbitę w około 9 minut po starcie. Dokowanie do rufowego portu cumowniczego modułu Zwiezda zaplanowane jest na 14:15:30 naszego czasu w sobotę 31 stycznia. Wspomniany port był do wczoraj zajęty przez wypełniony śmieciami i niepotrzebnym sprzętem statek Progress M-48, który odłączył się od Stacji o 9:36. Po odcumowaniu uruchomione zostały silniki hamujące i o 14:46 Progress spłonął w atmosferze.

Bezzałogowy statek transportowy Progress oddala się od Międzynarodowej Stacji Kosmicznej.

Wśród sprzętu, który jest obecnie w drodze na ISS, znajduje się m.in. nowy giętki wąż. Zostanie on zainstalowany w oknie modułu Destiny na miejsce starego, który był Problem z nieszczelnością ISS rozwiązany?„>przyczyną przecieku. Ponadto, w Progressie znajdują się m.in. części zamienne do generatora tlenu Elektron, a także cały zapasowy generator i paliwo do niego, baterie do modułu Zwiezda i Zaria, urządzenia przeciwpożarowe, nowy rosyjski skanfander Orlan, eksperyment Matrioszka (zostanie on zainstalowany na zewnątrz Stacji podczas najbliższego spaceru kosmicznego), żywność, sprzęt do udzielania pierwszej pomocy oraz wiele różnych drobiazgów (aparaty fotograficzne, filmy i kasety do kamer). Zabrano również ubrania oraz sprzęt dla nowej załogi, która poleci na Stację za 3 miesiące.

Tomasz Lemiech