Co dwa lata specjaliści i fani lotnictwa i kosmosu zbierają się w Farnborought na Międzynarodowym Pokazie Lotniczym organizowanym przez Brytyjskie Stowarzyszenie Kompanii Lotniczych (Society of British Aerospace Companies, SBAC), tradycyjnie skojarzone z brytyjskim przemysłem lotniczym. Tegoroczny Międzynarodowy Air Show w Farnborought odbędzie się pomiędzy 19 a 25 lipca.

SBAC i UKISC (UK Industrial Space Committee) po raz pierwszy włączą do pokazów Międzynarodowy Pawilon Kosmiczny (w hali 5), w który są około 2000 m2 przeznaczonych na wystawy związane z Kosmosem. Środa 21 lipca została zadeklarowana jako „Dzień kosmosu”.

ESA będzie prezentowała na pokazach pojedyncze misje badające Układ Słoneczny, takie jak Cassini-Huygens, Mars Express, przyszłe eksploracje planet, Galileo, rezultaty Envisatu, Cryosat i przyszłe misje obserwujące Ziemię, Ariane 5, Vegę, loty załogowe i misje Delty do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej.

Seria referatów i spotkań medialnych ze specjalistami, na które zostały zaproszone, media zostanie zorganizowana przez Europejską Agencję Kosmiczną (ESA), British National Space Centre (BNSC), Particle Physics and Astronomy Research Council (PPARC) i UK Industry. W sobotę i niedzielę impreza będzie otwarta dla szerszej publiczności.

Plan targów znajduje się na stronie ESA: http://www.esa.int/export/esaCP/Pr_37_2004_p_EN.html