Dziś na warszawskim Rynku Nowego Miasta i Podzamczu odbywa się 9. Piknik Naukowy Polskiego Radia BIS. Szczególne miejsce w tym roku zajmuje fizyka – 100 lat temu powstała teoria względności.

Ponieważ rok 2005 został ogłoszony Rokiem Fizyki, hasłem tegorocznego pikniku jest „fizyka na fali” (uzasadnieniem drugiego członu hasła jest jeszcze jedna rocznica – 80 lat Polskiego Radia).

Rok 2005 został ogłoszony światowym rokiem fizyki. Obrazek przedstawia angielskie logo tego projektu.

Na pikniku naukowym nie może oczywiście zabraknąć astronomii – zapraszamy do stoiska Klubu Astronomicznego Almukantarat (nr 99), gdzie będą przeprowadzane obserwacje Słońca, będzie można obejrzeć astrofotografie. Zaprezentowane będzie też przedstawienie, specjalnie przygotowane z okazji roku fizyki oraz wyjazdu na październikowe obrączkowe zaćmienie Słońca w Portugalii.

Piknik Naukowy Polskiego Radia Bis 2004

Rynek Nowego Miasta w Warszawie podczas Pikniku Naukowego Polskiego Radia BIS w 2004 roku.

Imprezy piknikowe będą odbywały się w sobotę od godziny 11 do 20. Zapraszamy i życzymy udanej zabawy z Nauką!