Dwuosobowa załoga Międzynarodowej Stacji Kosmicznej, Bill McArthur i Walerij Tokarew, opóściła rano 20 marca na krótki czas swoje orbitalne mieszkanie, by przecumować kapsułę Sojuza z jednego portu cumowniczego do drugiego. Operacja związana była z przygotowaniami do przyjęcia w przyszłym tygodniu nowej załogi stacji.

O godzinie 7:49 20 marca 2006 roku, kapsuła Sojuz oddokowała od poru Zarya i oddaliła się na około 30 metrów od Stacji, nastepnie przemieściła wzdłuż niej do drugiego miejsca cumowania, w module Zvezda. Ponowne dokowanie następiło o 8:11 naszego czasu.

Załoga 12 ekspedycji ISS

Członkowie 12 ekspedycji Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS)   William S. McArthur, Jr. (dowódca misji) NASA, USA   Walerij I. Tokariew FKA, Rosja

Kapsuła Sojuz musiała opóścić swoje dotychczasowe stanowisko w związku z planowanym na 31 marca dokowaniem nowej kapsuły Sojuz z Załogą Trzynastą na pokładzie. Pawel Winogradow, Jeff Williams – członkowie załogi oraz brazylijskie astronauta Marcos Pontes mają wystartować 29 marca około godziny 14:30 z kosmodromu Bajkonur i przybyć do stacji dwa dni później. Po półrocznej misji Załoga 12 ma przekazać nowym lokatorom kontrolę nad stacją i 8 kwietnia 2006 roku powrócić kapsułą Sojuz na Ziemię, wraz z Pontesem.

Załoga Trzynasta Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Od lewej: dowódca Pawel Winogradow i inżynier lotu Jeffrey Williams.

Zwolniony przez powracającego Sojuza dok zostanie ponownie zajęty pod koniec kwietnia przez statek zaopatrzeniowy Progress. Początkowo Sojuz przydokował do modułu Pirs, który następnie został zwolniony, by umożliwić załodze spacery kosmiczne. Obecnie do doku Pirs jest zacumowany statek Progress. Dzisiejszy manerw oznacza, że po raz pierwszy w ciągu swojej misji, jedna załoga cumowała do wszystkich trzech doków: Pirs, Zarya i Zvezda.

Załoga Sojuza TMA-8, który ma wystertować 29 marca 2006 roku. Od lewej: brazylijski astronauta Marcos C. Pontes oraz członkowie Załogi 13 ISS: dowódca Pawel Winogradow i inżynier lotu Jeffrey Williams.