26 listopada o 13:38 naszego czasu z kosmodromu Bajkonur w Kazachstanie wystartowała rakieta Sojuz-U. Po 9 minutach umieściła na orbicie statek transportowy progres M-1M. Połączenie z Międzynarodową Stacją Kosmiczną zaplanowane jest na niedzielę (30 listopada) na 13:23.

Nie obeszło się bez problemów. Po dotarciu na orbitę nie rozłożyła się jedna z anten systemu Kurs, który używany jest do automatycznego dokowania w Kosmosie. Na szczęście druga próba, przeprowadzona po kilku godzinach, zakończyła się sukcesem.

Zanim Progres dotrze do Stacji, odłączy się od niej wahadłowiec Endeavour (lądowanie zaplanowane jest 6 godzin po cumowaniu).

Tymczasem w Kosmosie trwają prace prowadzone przez załogę misji STS-126. 18, 20, 22 i 24 listopada przeprowadzono 4 spacery kosmiczne. Konserwowano, naprawiano i wymieniano urządzenia znajdujące się na zewnątrz kosmicznego domu.

W międzyczasie Międzynarodowa Stacja Kosmiczna skończyła 10 lat. Urodziny obchodziła 20 listopada, w rocznicę wystrzelenia z Bajkonuru rosyjskiego modułu Zaria.