Na porannym niebie, w pobliżu alfy Wagi (Zubenelgenubi), obserwować można kometę Lulin (C/2007 N3). Jej obecna jasność to około 6 magnitudo.

Kometa została odkryta w 2007 roku przez grupę obserwatorów z Chin i Tajwanu. Wciąż zbliża się ona do Ziemi. 24 lutego jej odległość od naszej planety wyniesie 0,41 jednostki astronomicznej, a jasność powinna wzrosnąć do około 5 magnitudo. Komety są jednak ciałami niebieskimi, które potrafią sprawić niespodziankę, szczególnie dotyczącą swojej jasności. Rozbłysnąć o kilka wielkości gwiazdowych… bądź o podobną wielkość przygasnąć.

Do obserwacji tego obiektu przyda się lornetka i załączone mapki. Przedstawiają one położenie komety na niebie pomiędzy 11 stycznia i 21 marca 2009 roku. Warto wiedzieć, że 24 lutego kometa znajdzie się w odległości zaledwie 1 stopnia od Saturna.

Mapa przedstawiająca położenie komety Lulin (C/2007 N3) na tle Wagi i Panny pomiędzy 11 stycznia i 20 lutego 2009 roku.

Mapa przedstawiająca położenie komety Lulin (C/2007 N3) na tle Panny, Lwa, Raka i Bliźniąt pomiędzy 20 lutego i 21 marca 2009 roku.