Galaktyczne Zoo działa bardzo prężnie i od początku istnienia projektu (czyli w ciągu niecałych 3 lat) uczestnicy sklasyfikowali galaktyki prawie 60 milionów razy. Z tej okazji zespół nadzorujący projekt przygotował specjalny prezent dla osoby, która dokona tej jubileuszowej klasyfikacji.

Na specjanie stworzonej stronie działa Zoonometr, który pokazuje ile już dokonano klasyfikacji różnych galaktyk. Obecnie stan licznika wynosi około 57,5 miliona, ale ta liczba dość szybko się zwiększa. Najdalej do końca kwietnia (a podejrzewam, że znacznie wcześniej) cel powinien zostać osiągnięty.

Dlaczego akurat ważna jest liczba 60 milionów? Ponieważ po jej osiągnięciu powstanie na tyle duża baza danych, że każda galaktyka będzie sklasyfikowana wystarczającą ilość razy do tego, aby wyniki miały wartość naukową. Oczywiście na tym działalność Galaktycznego Zoo się nie kończy i w dalszym ciągu będzie można brać udział w projekcie.

Począwszy od klasyfikacji o numerze 57 milionów każda osoba, która dokona klasyfikacji o numerze 250 tysięcy i jego wielokrotności dostanie od Galaktycznego Zoo upominek w postaci kubka lub koszulki.

Natomiast osoba, która zapisze się w bazie danych projektu przy klasyfikacji nr 60 milionów oprócz tego otrzyma dodatkowo oryginalną maskę na kamerę CCD używaną przy wykonywaniu zdjęć w przeglądzie nieba SDSS z wyciętymi dziurami dla światłowodów. Taka maska jest używana w profesjonalnych obserwacjach astronomicznych do zbierania światła tylko z wybranych fragmentów nieba. Każdy otwór na masce zakończony jest światłowodem i odpowiada położeniu jakiejś galaktyki, lub innego interesującego astronomów obiektu na niebie. Dzięki temu można do minimum ograniczyć wpływ tła otaczającego dany obiekt.

Niedługo licznik wskaże 57,5 miliona, a więc będzie okazja zawalczyć o upominek związany z Galaktycznym Zoo.

Po przekroczeniu liczby 60 milionów klasyfikacji szykowana jest zmiana w serwisie, która na razie pozostaje tajemnicą i będzie niespodzianką.