22 stycznia 2011 o 6:38 naszego czasu z kosmodromu Tanegashima wystartowała rakieta RN H-2B, która wyniosła na orbitę japoński bezzałogowy statek transportowy HTV-2 (Kounotori-2).

Po 5 dniach lotu, 27 stycznia o 12:41 został przechwycony przez ramię manipulatora Międzynarodowej Stacji Kosmicznej, a o 15:51 – podłączony do MSK.

Start odbył się 2 dni później niż pierwotnie planowano. Przyczyną opóźnienia była niesprzyjająca pogoda w miejscu startu.

Statek transportowy HTV jest drugim, który Japonia (agencja kosmiczna JAXA) wystrzeliła w kierunku MSK. W każdym locie jest on w stanie dostarczyć w Kosmos około 3800 kilogramów ładunku.

27 stycznia 2011. Japoński bezzałogowy statek transportowy Kounotori2 H-II (HTV-2) po 5-dniowym locie zbliża się do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Wiezie na pokładzie zaopatrzenie dla mieszkańców MSK. HTV-2 został pochwycony za pomocą ramienia wysięgnika, a następnie zamontowany do portu cumowniczego modułu Harmony.

24 stycznia o 1:43 rosyjski statek transportowy Progress M-08M odłączył się od Stacji. Po uruchomieniu silników hamujących rozpoczął wejście w atmosferę. Resztki zniszczonego Progressa o 7:07 spadły do Oceanu Spokojnego.

28 stycznia o 2:32 z kosmodromu Bajkonur w Kazachstanie wystartowała rakieta Sojuz-U i wyniosła w przestrzeń kosmiczną statek transportowy Progress M-09M. Połączenie z MSK miało miejsce 30 stycznia o 3:39.