W środę o 22:51 z kosmodromu Kourou w Gujanie Francuskiej wystartowała rakieta Ariane 5 i wyniosła na orbitę bezzałogowy Automatyczny Statek Transportowy (Automated Transfer Vehicle, ATV-2) „Johannes Kepler”. To drugi taki lot w kierunku Międzynarodowej Stacji Kosmicznej przeprowadzony przez Europejską Agencję Kosmiczną.

Rakieta Ariane 5 z ATV-2 na pokładzie 25 sekund po starcie z kosmodromu Kourou w Gujanie Francuskiej. 16 lutego 2011, godzina 22:51.

5 minut przed północą ATV-2 odłączył się od górnego stopnia rakiety Ariane 5 i rozpoczął samodzielny lot. Jego połączenie ze Stacją planowane jest na 24 lutego na 16:50. Misja potrwa do czerwca. Później zużyty transporter spłonie w ziemskiej atmosferze.

Rakieta Ariane 5 ze statkiem transportowym ATV-2 zmierza na stanowisko startowe w Gujanie Francuskiej. Luty 2011 roku.

Na pokładzie ATV-2 znajduje się 850 kilogramów paliwa dla rosyjskiego modułu „Zwiezda”, 100 kilogramów tlenu i prawie 2700 kilogramów „suchego” ładunku dla załogi.

Przygotowywanie europejskiego statku transportowego ATV-2 „Johannes Kepler” do startu. Maj 2010 roku, Gujana Francuska.

Zbiorniki transportera napełniono 6700 kilogramami paliwa, które zostanie wykorzystane do podniesienia orbity Stacji o około 40 kilometrów.

A na Przylądku Canaveral trwają przygotowania do misji STS-133 promu „Discovery”. Jego start zaplanowano na 24 lutego na 22:50. Odliczanie rozpoczęło się 21 lutego o 21:00.

W międzyczasie zakończył swoją misję rosyjski statek transportowy Progress M-07M. 20 lutego odłączył się od Międzynarodowej Stacji Kosmicznej i po przeprowadzeniu manewrów silnikami hamującymi spłonął w atmosferze naszej planety.