Zdjęcia wykonane przez Kosmiczny Teleskop Hubble’a pokazują dwie różne obserwacje dotyczące Urana. Pierwsze zdjęcie ukazuje jego pierścienie, na drugim możemy dostrzec zorze polarne na Uranie.

Zorze to pokazy świetlne spowodowane elektrycznie naładowanymi cząstkami, które dostają się w silne pole magnetyczne i kolidują z cząstkami gazu. Choć naukowcy dokładnie badali zorze na Jowiszu i Saturnie, zorze polarne na Uranie wciąż pozostawały tajemnicą.

Po raz pierwszy zostały one uchwycone przez Kosmiczny Teleskop Hubble’a w 2011 roku i ponownie były analizowane w latach 2012 i 2014 przez zespół prowadzony przez astronoma z Obserwatorium Paryskiego.

Po wyśledzeniu międzyplanetarnych wstrząsów z wiatru słonecznego podróżującego do Urana, zespół wykorzystał Space Telescope Imaging Spectrograph (STIS) na Kosmicznym Teleskopie Hubble’a, aby następnie zbadać ich wpływ na występowanie zorzy na Uranie. Udało im się nie tylko zebrać dane, które ujawniły, że zorze obracają się wraz z Uranem, ale także odnaleźli bieguny magnetyczne planety, które „zaginęły” po misji Voyager 2 w 1986 roku.