Inżynier Paolo Nespoli z Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA), członek 52. i 53. stałej załogi Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS) sfotografował cień rzucany przez Księżyc podczas ostatniego całkowitego zaćmienia Słońca w USA, kiedy to mrok objął tereny na skraju tarczy Ziemi widocznej ze stacji kosmicznej, oddalone o około 1050 mil (1700 kilometrów).

Widok astronautów na całkowite zaćmienie Słońca 21 sierpnia 2017.

Kolejny obraz zaćmienia widocznego z ISS.

Cień Księżyca widoczny na Ziemi oczami astronautów.

Zdjęcie wykonane przez Randy’ego Bresnika, inżyniera 52. i 53. stałej załogi Międzynarodowej Stacji Kosmicznej podczas pierwszej z trzech faz zaćmienia.

Paolo Nespoli przygotowuje swój aparat, wyposażony w soczewki 400mm i filtr przeciwsłoneczny, do zrobienia zdjęć z modułu Cupola na pokładzie ISS.

Zaćmienie widziane soczewkami należącego do NASA Solar Dynamics Observatory.

Cień Księżyca zakrywający północną część Zachodniego Wybrzeża ujęty przez satelitę pogodowego GOES-16. Obraz kolorowany na podstawie wysokości terenu.

Kontynuując swoją podróż do Atlantyku cień Księżyca znajduje się na wschód od rzeki Mississippi. Zdjęcie pochodzi z Advanced Baseline Image, będącego częścią GOES-16, który może wykonać obraz całej Ziemi taki jak ten co kwadrans.

Ta fotografia wykonana przez SWAP przedstawia tarczę Słońca w głębokim ultrafiolecie, by ukazać burzliwą powierzchnię i wirującą koronę odpowiadające temperaturze około miliona stopni.

Daleko w kosmosie, należąca do NASA Earth Polychromatic Imaging Camera wysłała 12 EPICkich zdjęć cienia Księżyca sunącego po obszarze Ameryki Północnej w naturalnych barwach.

Zdjęcie wykonane przez Paoliego Nespoliego podczas pełnego zaćmienia Słońca.

Grzegorz Grygorczyk