Lecące wgłąb naszego Wszechświata, przeróżne sondy i próbniki przemierzają kosmos, badając odległe zjawiska i obiekty. Niektóre z nich posiadają instrumenty zdolne do wychwytywania fal elektromagnetycznych w zakresie radiowym. Kiedy naukowcy przekształcają je w fale dźwiękowe, efekt słyszalny dla naszego ucha jest niesamowity.

Na czas Halloween NASA przygotowała zestawienie nieuchwytnych „dźwięków” wyjących planet, gwiżdżącego helu i wielu innych upiornych zjawisk, które sprawią, że dostaniecie gęsiej skórki.

Juno rejestruje „ryk” Jowisza: sonda Juno przekroczyła granicę olbrzymiego pola magnetycznego Jowisza. Instrument Juno’s Waves zarejestrował spotkanie z szokiem wstrząsów w ciągu około dwóch godzin 24. czerwca 2016 roku.

Fale plazmowe: fale osocza, takie jak szum morza, tworzą rytmiczną kakofonię, którą – przy użyciu instrumentu EMFISIS na pokładzie sondy Van Allen’a NASA – możemy usłyszeć w przestrzeni.

Emisje radiowe SaturnaSaturn jest źródłem intensywnych emisji radiowych, które były monitorowane przez sondę Cassini. Fale radiowe są ściśle związane z zorzami w pobliżu biegunów planety. Są one podobne do północnych i południowych świateł Ziemi.

Dźwięki Jowisza: 27. czerwca 1996 r. statek kosmiczny Galileo wykonał pierwszy przelot obok największego księżyca Jowisza, Ganimedesa, a ta ścieżka dźwiękowa przedstawia dane z instrumentu Plasma Wave Experiment.