W ramach misji K2 Kosmiczny Teleskop Keplera zdołał zaobserwować kolejne 95 egzoplanet, co zwiększa odkrytą przez niego liczbę obcych światów do 2440. Kolejne 2000 kandydatów czeka na potwierdzenie ich „tożsamości” poprzez dalsze obserwacje i analizę zebranych danych.

W trakcie ostatnich badań wykorzystano dane nagromadzone przez teleskop od 2014 roku, typując w ten sposób 275 najbardziej obiecujących sygnałów. Jednakże większość z nich była fałszywymi alarmami – prawie 150 obiektów po bliższych oględzinach okazało się układami kilku gwiazd. W grupie pozostałych 95 zaobserwowanych ciał znalazła się także rekordzistka – najjaśniejsza dotąd zaobserwowana przez Kosmiczny Teleskop Keplera gwiazda, wokół której jest w stanie krążyć planeta.

Liczba odkrytych egzoplanet stale rośnie i nie wygląda na to, by miało się to w najbliższym czasie zmienić. Grupa nadzorująca pracę Kosmicznego Teleskopu Keplera na bieżąco analizuje nadsyłane przez satelitę dane dotyczące obiektów, które mogą być obcymi światami. Wraz ze wzrostem liczby tychże planet rośnie także szansa na odkrycie światów zdatnych do zamieszkania oraz, być może, również zamieszkanych.

Jan Nowosielski