Walki robotów już dawno przestały być domeną tylko i wyłącznie filmów Science Fiction. Tego września ich kolejna odsłona odbędzie się w Starachowicach. Dzieje się tak, dzięki European Rover Challenge, czyli największej imprezy robotyczno-kosmicznej, która odbędzie się w dniach 14-16 września 2018 w Muzeum Przyrody i Techniki w Starachowicach.

Organizatorzy wydarzenia przygotowali liczne atrakcje dla uczestników, do których należy między innymi śledzenie zmagań robotów marsjańskich, czy liczne pokazy naukowo-technologiczne. Będzie można nawet sterować własnym robotem i poczuć dreszczyk adrenaliny towarzyszący na co dzień zawodnikom pola marsjańskiego. Nie zabraknie także światowej sławy gości. Swoją obecność potwierdzili założyciel Mars Society dr Robert Zubrin, kierownik działu robotyki Europejskiej Agencji Kosmicznej dr Gianfranco Visentin oraz pierwszy brytyjski astronauta ESA Timothy Peake.

Jako że wydarzenie ma charakter otwarty zapraszamy wszystkich miłośników Marsa do odwiedzenie Starachowic w połowie września.

Karolina Bargieł

Jestem młodą miłośniczką astronomii od kilku lat związaną z Klubem Astronomicznym Almukantarat. Swoją przygodę z portalem AstroNET rozpoczęłam w 2015 roku. Artykuły, które piszę są głównie tłumaczeniami anglojęzycznych stron dotyczących najnowszych nowinek w zarówno technicznym, jak i teoretycznym astro-świecie.