Wystrzelona niemal dwa lata temu sonda OSIRIS-REx powoli zaczyna docierać do asteroidy Bennu. Koordynatorzy misji przewidują, że Origins, Spectral Interpretation, Resource Identification, Security-Regolith Explorer dotrze do celu w okolicach 3 grudnia bieżącego roku. Teraz naukowcy skupią się na przygotowaniach do zbliżenia się sondy do asteroidy i pobrania z niej próbek. Rozpoczną się badania powierzchni Bennu, jej orbity i ewentualnych satelit. OSIRIS wykonał wreszcie pierwsze zdjęcie, na którym Bennu jest widoczna:

Sonda znajduje się obecnie 2.2 miliona kilometrów od celu swej podróży. Po zbliżeniu się do Bennu OSIRIS rozpocznie orbitowanie wokół jej biegunów, podczas gdy naukowcy będą starali się wyselekcjonować najodpowiedniejsze miejsce do pobrania próbek. Następnie rozpocznie się procedura powrotu w kierunku Ziemi, która zakończy się dostarczeniem materiału z asteroidy w roku 2023. Poniżej możecie zobaczyć wizualizację obecnej fazy projektu NASA:

Kamil Serafin

Student Automatyki i Robotyki, członek Klubu Astronomicznego Almukantarat. Zastępca redaktor naczelnej portalu AstroNET w latach 2017-2020.