Choć mogłoby się wydawać, że przedstawiona wyżej galaktyka skacze przez ogromny pierścień z gwiazd, nie jest to prawdopodobnie prawdą. Pomimo że procesy składające się na powstanie tej struktury nie są jeszcze poznane dokładnie, dla badaczy jasne jest, że widoczny na zdjęciu obłok NGC 7714 został rozciągnięty i zniekształcony w wyniku niedawnej kolizji z sąsiadującą galaktyką.

Wspomniany mniejszy sąsiad, NGC 7715, znajdujący się na lewo od uchwyconego obrazu, miał przejść prosto przez NGC 7714. Z obserwacji wynika, że złoty pierścień widoczny na zdjęciu składa się z milionów starszych gwiazd podobnych do Słońca, które najpewniej poruszają się jednocześnie z błękitnymi gwiazdami we wnętrzu struktury. Znajdują się one w jasnym centrum NGC 7714, wskazując na odbywające się tam intensywne procesy gwiazdotwórcze.

Przedstawione zdjęcie wykonano za pomocą Kosmicznego Teleskopu Hubble. NGC 7714 znajduje się około 130 milionów lat świetlnych od Ziemi, w gwiazdozbiorze Ryb. Interakcje pomiędzy opisaną parą galaktyk rozpoczęły się około 150 milionów lat temu i powinny trwać jeszcze kilkaset milionów lat, po których być może powstanie z nich jedna samotna galaktyka.

Source :

NASA