ESA

Zdjęcie przedstawia proces napełniania sondy Solar Orbiter (widoczna w tle zdjęcia) paliwem wykorzystywanym przez silniki służące do utrzymania prawidłowego położenia sondy w przestrzeni kosmicznej. Proces ten jest uważany za ryzykowny, gdyż jako głównym składnikiem paliwa jest hydrazyna. Jest to bezbarwna, silnie trująca i łatwopalna ciecz, która jest często wykorzystywana jako paliwo rakietowe. Dodatkowym składnikiem paliwa, którym został napełniony Solar Orbiter, jest utleniacz MON-3 – mieszanka azotu i tlenków. Zmieszanie hydrazyny z utleniaczem może doprowadzić do gwałtownej eksplozji, dlatego też niezbędne jest zachowanie szczególnej ostrożności. Pracownicy nadzorujący tankowanie w specjalnych kombinezonach w „cleanroomie” nadzorowali ciśnienie substancji wpompowywanych do zbiorników w Solar Orbiterze.

Sonda Solar Orbiter to projekt powstały przy współpracy NASA i ESA. Obecnie urządzenie znajduje się w Astrotech Space Operation na Florydzie, gdzie jest przygotowywane do startu, który ma się odbyć 6 lutego. O godzinie 5:27 otwiera się dwugodzinne okno startowe. Rakieta Atlas V 411 z Solar Orbiterem na pokładzie ma wystartować z kompleksu 41 na przylądku Canaveral.

ESA