Podczas części I „Galaktyki Kobiet” odbędzie się spotkanie online z Kingą Gruszecką z Polskiej Agencji Kosmicznej menadżerka projektów kosmicznych oraz dr Karoliną Bąkowską z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, zajmującą się gwiazdami kataklizmicznymi, oraz z  Joanną Kuźmą, pracującą w Europejskiej Agencji Kosmicznej nad możliwością hodowania roślin na misjach pozaziemskich.

Spotkanie jest kierowane głównie dla uczniów szkół średnich. Będzie to format krótkich wywiadów zakończonych sesją pytań i odpowiedzi od publiczności.

Wydarzenie rozpocznie się o godzinie 18:00 i będzie transmitowane na kanale Centrum Nauki Kopernik na YouTube.
Link do transmisji: Galaktyka Kobiet cz. 1

Więcej informacji o cyklu spotkań w artykule Już za kilka dni rozpoczyna się „Galaktyka Kobiet”, cykl spotkań z wyjątkowymi kobietami z branży kosmicznej oraz na wydarzeniu na Facebooku: Galaktyka Kobiet – wydarzenie Facebook.

Przedstawienie sylwetek prelegentek: