Idea konkursu W Stronę Gwiazd narodziła się w 2019 roku dzięki Tygodniowi Kosmosu, którego temat przewodni brzmiał wówczas: „Księżyc: Brama do gwiazd”. Żyjemy w dobie, gdy powracamy do wielkich misji kosmicznych. Światowe agencje kosmiczne intensywnie pracują, by człowiek wrócił na Księżyc, aby następnie ruszyć w kierunku czerwonej planety – Marsa. Równolegle wysyłane są sondy i łaziki, by poznać niezbadane miejsca w naszym własnym Układzie Słonecznym. W Polsce także intensywnie rozwija się sektor kosmiczny, który – choć mniej powszechnie znany – to cały czas poszukuje pracowników. Jest to zatem idealny moment, by przez zainteresowanie wielkimi wydarzeniami w świecie astronautyki, zwrócić uwagę dzieci i młodzieży na możliwość pracy przy wielkich, jak i mniejszych misjach kosmicznych.
Regulamin
UCZESTNICY
Uczniowie szkół podstawowych.
Kategorie konkursowe:
Kategoria I: uczniowie klas 0-4 SP
Kategoria II: uczniowie klas 5-8 SP
Ważne! Konieczna pisemna zgoda rodzica/opiekuna na udział w konkursie, akceptacja regulaminu i przyjęcie do wiadomości informacji w jaki sposób będą przetwarzane dane osobowe uczestnika konkursu (RODO), stanowiąca załącznik do regulaminu.
EDYCJA 2020
HARMONOGRAM
- 6 października 2020 – start konkursu (ogłoszenie o Konkursie w ramach Tygodnia Kosmosu)
- 30 listopada 2020 – koniec nadsyłania prac
- 28 stycznia 2021 tj. urodziny Jana Heweliusza – najpóźniejszy dzień na ogłoszenie wyników
ZADANIE KONKURSOWE
Prace konkursowe wykonane są indywidualnie, specjalnie na potrzeby tego konkursu. Każdy uczestnik może złożyć tylko jedną pracę konkursową.
KATEGORIA I: uczniowie klas 0-4 SP
1. Forma pracy (do wyboru):
- Praca Plastyczna (rysunek, malunek, mozaika czy inna forma graficzna, której skan da się wysłać): wysłany skan przez formularz na stronie konkursu w formacie: JPEG, JPG lub PNG o maksymalnym rozmiarze 10MB
- Plakat wypukły o maksymalnym rozmiarze A3, wysłany fizycznie na adres Hevelianum
2. Zadanie – wykonanie pracy na jeden z 3 wybranych tematów:
I.STATEK KOSMICZNY. Polska wybrała ostatnio nazwę dla planety pozasłonecznej Pirx, krążącej wokół gwiazdy Solaris. Jak Twoim zdaniem, wyglądałby statek kosmiczny, zdolny zabrać człowieka w podróż do tej planety?
II.ŁAZIK. Poszukujemy życia we Wszechświecie. Miejscem, które bardzo chcemy zbadać jest lodowy księżyc Jowisza – Europa. Jak Twoim zdaniem, mógłby wyglądać łazik zdolny zbadać, co kryje się pod lodową pokrywą tego księżyca?
III.SATELITA. Wśród 8 planet w Układzie Słonecznym, tą która przyciąga naszą największą uwagę, jest.. nasza, niebieska planeta Ziemia. Jak powinien wyglądać polski satelita, który badałby zmiany klimatu na naszej rodzimej planecie?
KATEGORIA II: uczniowie klas 5-8 SP
- Forma pracy: Praca pisemna w formacie pdf, max. 1500 wyrazów, o maksymalnym rozmiarze 10MB
- Zadanie: Zaprojektuj misję kosmiczną, w ramach wybranej tematyki.
Pamiętaj określ: cel misji, jakie doświadczenia chcesz wykonać, by tą misję zrealizować, czy planujesz przywieźć jakieś materiały do analizy na Ziemi i z jakich materiałów (źródeł) korzystałeś/aś (prace bez bibliografii będą odrzucone)
I.BADANIE MAŁYCH CIAŁ UKŁADU SŁONECZNEGO
II.PRZYGOTOWANIE DO ZASIEDLENIA OBCEGO GLOBU
III.ASTROBIOLOGIA
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.