Kiedy:

Spotkanie będzie transmitowane:
– w tym wydarzeniu
– na fanpagu @DroneTech Meeting
– fanpagu @fundacjaIWNT

Polski Sektor Kosmiczny, gałąź gospodarki, której rozwój od kilku lat przyspiesza. Cały czas jest to jednak nowa przestrzeń, która wymaga konkretnej regulacji, przetarcia wielu szlaków, odpowiedzi na wiele pytań.

Na część z nich postaramy się odpowiedzieć podczas rozmowy z ekspertami. Dowiecie się w jakim miejsku aktualnie znajduje się polski sektor kosmiczny, jakie są podejmowane działania na rzecz jego budowy i ekspansji.

W rozmowie wezmą udział:

Kinga Gruszecka – Członek Zarządu Stowarzyszenia Polskich Profesjonalistów Sektora Kosmicznego, zatrudniona w Polskiej Agencji Kosmicznej, gdzie w chwili obecnej odpowiada za działania w obszarze edukacji. Niedawno otrzymała tytuł Nadziei Polskiego Sektora Kosmicznego 2019.

Mariusz Tomasz Kłoda – asystent w Katedrze Prawa Handlowego i Morskiego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Reprezentant UMK w Komitecie Technicznym 333 do spraw Blockchain i Technologii Rozproszonych Rejestrów. Członek Stowarzyszenia Polskich Profesjonalistów Sektora Kosmicznego, członek Space Generation Advisory Council. Założyciel oraz redaktor bloga Prawo i Kosmos – Prawo Kosmiczne konsultant audycji pod nazwą „Radio Planet i Komet” w Polskim Radio Pomorza i Kujaw, były współpracownik Planetarium Toruń”.

Michał Szwajewski – od ponad 10 lat związany jest z branżą kosmiczną. Pracował w Centrum Badań Kosmicznym Polskiej Akademii nauk jak inżynier wymiany ciepła i zajmował się analizami termicznymi do Pierwszego Naukowego Satelity Brite PL „Lem”. Po wstąpieniu Polski do ESA przeszedł do przemysłu i pracował głównie jako kierownik projektów w firmie SENER, następnie jako dyrektor Biura Projektów w firmie Creotech, a obecnie jest doradcą zarządu firmy ASTRONIKA w zakresie prowadzenia Biura Projektów i Rozwoju Biznesu. Specjalizuje się w zarządzaniu portfelem projektów.

Rozmowę poprowadzi:
Adrian Drzycimski, współtwórca DroneTech World Meeting Toruń, międzynarodowego wydarzenia naukowo-biznesowego poświęconego pojazdom, systemom bezzałogowym i autonomicznym.

Tobiasz Wojnar