Obserwacje wykonano za pomocą Faulkes Telescope North należącym do amerykańskiego programu edukacyjnego Las Cumbres Observatory Global Telescope Network.

Uczniowie z czterech placówek, Młodzieżowego Obserwatorium Astronomicznego w Niepołomicach, Planetarium w Łodzi i dwóch brytyjskich, za pomocą wyżej wymienionego teleskopu obserwowali ruch planetoidy 9 Metis, a następnie z otrzymanych zdjęć zmontowali film, na którym widać ruch planetoidy. Obserwacje udało się zsynchronizować dzięki użyciu Internetu. Film można ściągnąć ze strony programu Hands-On Universe, Polska.

Planetoida Metis należy do głównego pasa planetoid. Krąży po orbicie, której półoś wielka wynosi 2.39 AU, mimośród 0.122, a okres obiegu wokół Słońca 3.69 roku. Jest planetoidą, która została odkryta 25 kwietnia 1848 roku przez Irlandczyka Andrew Abrahama, jako dziewiąta w kolejności. Jest nieregularną bryłą o wymiarach 235x195x140 km. Jeden obrót wokół osi zajmuje jej około 5 godzin. 23 czerwca 2007 roku Metis była w opozycji do Słońca, osiągając jasność 9.7 magnitudo.